До тих пір, поки кіберпростір не стало буденною частиною професійної реальності, слід задуматися про конструювання макетів в масштабі full-size.

↑ Згадаймо костюмований бал американського Архітектурного товариства витончених мистецтв 1931 року, який пройшов під гаслом «часу нової архітектури та економічної безнадії», і подзарядимся самоіронією. Тому що основні презентаційні підходи на етапі проектування — 2D-креслення і 3D-моделювання на екрані комп’ютера — вже зараз тяжіють до категорії «професійного формалізму».

Пояснюємо, навіщо використовувати макети і плани в масштабі один до одного, і що необхідно зробити, щоб подібний демонстраційний факт виявився корисним для всіх учасників архітектурного процесу.

Безцінне знання

Ми вже писали про прикладах самого бюджетного масштабування: про кресленнях крейдою на асфальті як студентської практики та спрощеному методі лікнепу замовника, використовуваному норвезьким бюро. Блукають люди по периметру, торують власними ногами маршрути, розглядають деталі і вузли… Пізнавально, почасти захоплююче, викликає додатковий корисний прецедент у спілкуванні.

VardehaugenАрхитектурное бюро Vardehaugen з Осло накреслює плани своїх проектів прямо на асфальті в масштабі 1:1.

Але немає об’єму. Немає прив’язки до реальної локації. І, зрештою, невикористовувані асфальтовані метри на муніципальній землі поруч з офісом — теж велике питання. Але головне, не всякий клієнт володіє необхідним просторовою уявою і вже тим більше емоційно прив’язаний до конкретного проекту. А саме ці властивості розуму і душі майже неможливо передати ні словами, ні зображень, ні міні-макетами.

Виходить, що необхідно створювати ситуації, в яких ці властивості виникнуть мимоволі.

Manipulazione InternazionaleОбъект «Штурм неба» на Фестивалі «АрхСтояние» 2012, АБ Manipulazione Internazionale

Не розвага, а залучення

З середини 2000-х завдяки американцям Джозефу Пайму і Джеймсу Гилмеру в побут міцно увійшло поняття «економіки вражень». І головне, на що сьогодні направлено увагу всіх прогресивних маркетологів та інших фахівців від «бізнес-планування», — це споживач, його емоції і поведінку.

Все більш важливим стає включення в процес взаємодії з клієнтом всіх органів людських почуттів. І на перший план виходить поняття не штучного, а справжнього враження.

Manipulazione InternazionaleСооснователь бюро SANAA Рюе Нісідзава відтворив одну з своїх знакових будівель у форматі full-size для виставки в Лондоні, присвяченій японській архітектурі. Виставка відкрилася недавно і проходить в арт-галереї Barbican до 26 червня 2017 року.

Феномен мистецтва перформансу (а також близьких до нього хеппенінгу і энвайронмента) не дарма завойовує широкі горизонти. Проаналізувавши наслідки явищ у різних дисциплінах, фахівці від економіки виділяють 4 типи вражень, які, до того ж, найбільше ефективні, коли виникають разом:

— навчальне
— розважальне
— відходу від реальності
— естетичне.

І всі ці типи вражень цілком можливо зрежисирувати, взявши за основу об’єкт архітектури.

МеганомМакет Villa Rose в масштабі 1:1 архітектурного бюро «Меганом». Фото © Юрій Пальмин

Враження об’єднують

«Проектувальний інтертейнмент» також може стати ефективним інструментом об’єднання великої кількості учасників ринку. У тому числі забудовників, девелоперів, виробників і постачальників.

В ситуації, коли попит гостро потребує стимуляції, а програми подання проекту обмежені безліччю умов, макетування в форматі 1:1 слід розглядати як спосіб розширення звичних рамок демонстрації проектних пропозицій. До мистецтва варто наближати не тільки кінцевий результат своєї діяльності.

Add a Comment

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *